Skip to main content

Jika sembelit dibiarkan...~~..datang segala mcm penyakit resdung,allergi,kulit,stress..bla bla... apa penawarnya

credit to google

Sistem penghadaman yang baik adalah asas kepada tubuh yang sihat.Semasa proses pembersihan badan, bahan buangan akan disalurkan kepada 5 organ perkumuhan yang utama untuk dikumuhkan iaitu kulit, buah pinggang, kolon, paru-paru dan hat..Jika kita berusaha untuk membersihkan badan kita tetapi membiarkan sisa buangan terkumpul dengan banyak di dalam organ perkumuhan tanpa memastikan ia dibuang dengan cara yang sepatutnya, sisa buangan ini pasti akan diserap semula ke dalam sel badan kita.

Badan yang dibebani dengan kandungan toksin akan menunjukkan simptom-simptom seperti penghadaman yang tidak sempurna, sembelit, kembung perut, kelesuan, berat badan naik, keadaan kulit yang tidak sihat, tekanan mental, tidur yang tidak lena, ruam kulit, sakit tekak, daya tumpuan lemah, sakit kepala, mulut berbau, tahap glukos darah yang tidak seimbang, mukus berlebihan dan badan berbau. Pengamal perubatan semula jadi percaya bahawa simptom-simptom ini menunjukkan tahap toksin dalam badan yang sangat tinggi...

saya nak cakap lebih2. saya pun bukannya doktor... tapi tu semua adalah fakta dan realiti... Alhamdulillah masalah sembelit terbelit-belit momma hilang after amik set breastfeeding yang mengandungi Alfalfa... Alhamdulillah syukur!!

Tapi bagaimana ibu2 diluar sana yang ada masalah sembelit lagi2 yang kronik... pastinye momma syorkan Alfalfa!! So far feedback yang amat memberangsangkan bagi sesiapa yang telah amik Alfalfa... ni momma copy from cery yang copy apa yang Ain lecturekan dlm blognya (saya copy ye ain..just part of it) jomm baca... siapa yang mengalaminya je faham how its feel...

Sejak Ibu makan Alfalfa, Ibu senang n kerap qadha hajat besar.Sehari 4 kali dah satu kemestian bagi Ibu. Ibu tak malu untuk share pasal qadha hajat nih. Coz bagi Ibu, hanya berniat untuk kongsi ilmu. 

Ini kerana “Kita akan sihat, jika tahik kita sihat”. Ayat ni Ibu amik dariKereta Mayat.

Sesetengah orang beranggapan-kalau tak qadha hajat adalah satu kebiasaan.
Itu yang mai toksin n segala macam penyakit tuh. Resdung, alahan n segala macam penyakit kulit, semua dok hinggap.



Di usia 30-an ni, baru lah Ibu beroleh ilmu tentang semua nih. Terus terang Ibu katakan, masa zaman anak dara, Ibu memang susah qadha hajat. Tu yang resdung tuh...
Tapi, doktor2 perubatan tak pulak cerita n educate kita pasal benda2 nih bersangkutan ngan masalah jamban kita, KAN???


Bukan nak salahkan doktor. Dah depa ngaji untuk rawat penyakit!!! Bukan mencari punca penyakit. Tapi lepas bersalin, alhamdulillah boleh tahan. Bila amik vitamin dari Cery, bertambah2 ok.. Halus n licin ja......


Kalau nak di ikutkan dalam diet pemakanan kita seharian, memang serat n air kita kurang.

Dah lah serat kita kurang, tak seimbang pulak, KAN???


Dah tuh, kalau nak diikutkan, sehari kita ni kena makan 5 warna sayuran. Mampu ka kita nak telan semua tuh? Jangan kata mampu, warna pun tak cukup. Tuh belum kira pengambilan air sehari 2 liter!!!

Bilamana pengambilan makanan kita tak seimbang, maka bekalan darah kita yang sepatutnya menjadi kenderaan kepada pengedaran zat2 n nutrien2 lebih banyak membawa toksin dan racun2 keseluruh anggota badan.

 Kesian badan kita.....


Bilamana kita tak qadha hajat, badan kita menyerap air dari usus kita. Makin banyaklah poket2 dalam usus yang simpan kita punya sisa2 makanan. So, lagilah bertambah toksin dalam badan.
Toksin tu baru dari najis. Belum lagi di kira dari pemakanan yang berasid. Pemakan hari ni banyak yang berasid.


Kalau nak sihat macam nenek kita dulu, kita kenalah banyak minum air yang beralkali, makanan yang beralkali. Cuba kita tengok n ingat2 balik.... nenek2/tok2 kita dulu, bila minum air, mesti kena p cedok air telaga/perigi. Bila makan, mesti berulam ngalahkan kambing.
Nak compare ngan kita lah ni... penuh ngan bahan pengawet, perasa tambahan, pewarna tambahan dll.

Sebab tu lah pengambilan kakanan tambahan-vitamin2 ni penting!!

yer tu dia panjang lebar ain berhujah....sharing is caring ..right? Dan sudah semestinya supplemen Shaklee membantu dalam meningkatkan kesihatan sistem penghadaman utk kekal sihat..Antara supplemen Shaklee yang disyorkan untuk masalah ini:
  • Alfalfa
  • Fiber Plan unflavored
  • HerbLax
Kebaikan:
  • melegakan sembelit
  • meningkatkan kesiatan sistem penghadaman
  • menyokong kesihatan usus
  • membantu menyahtoksinkan badan
  • membantu mengurangkan berat badan
Berminat? 
Call.SMS :: 019-2682709
Email: azlin.mohdatan@gmail.com

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Comments

Unknown said…
sembelit ni memang bahaya..
& terbukti mostly penyakit dtg dr usus yg bermasalah... ;)