Skip to main content

DIET & breastfeed...yg mana satu prioriti ibu?

ibu2 mudah rasa lapar ketika breastfeed..and rasa mcm makan banyak... tapi kalau salah jaga mkn.. karang bukan baby yg naik ...dengan ibu2 sekali mcm di pam2.....
  
..tetapi tahukah anda...jika anda menjaga makan dan pastikan pengamblan makanan seimbang.pasti takkan naik berat badan......insyaAllah penghasilan susuibu itu sendiri akan membakar kalori si ibu dan membantu badan si ibu tidak naik mendadak.

..actually banyak faktor yang menyumbang kepada isu kenaikan berat badan ni...antaranya.. genetik,low metabolism,gaya hidup dan pemakanan tak seimbang.. ..jadi jika anda mencari supplemen yang boleh membantu si ibu menghasilkan susuibu dengan baik dan waktu yang sama membantu si ibu melangsingkan badan.....apa yang sy boleh syorkan ialah..:

1. Soy protein (ESP) (Alhamdulillah ramai yang telah mencuba soy protin ini memberi maklum balas yg positif: antaranya ialah bengkak susu, bertenaga dan kulit kelihatan sangat cerah tanpa menggunakan krim pencerah!)
2.Vitalea(Multivitamin)- ia sangat penting demi memastikan badan si ibu dipenuhi dengan semua zat yang seimbang.
3. B complex- memastikan si ibu tetap bertenaga dan mood yang stabil.
4. Vitamin C- sebagai antioksidan dan pengukuh antibodi dan pembentuk kolagen.
5. Perfomance drink- demi memastikan kandungan gula dalam badan si ibu sentiasa stabil dan mengelakkan dehydrate.
6. Alfalfa- membantu badan si ibu menghasilkan susu dengan lebih baik.

Yerr...ada lagi satu... Lecitin Shaklee berfungsi sebagai pemecah lemak.. baca disini demo bagaimana ia berfungsi memecahkan lemak.. dan jika ada masalah sembelit.. boleh ambil Fiber Unflavored utk mengatasinya.~credit to kak N
dan bagi saya sendiri...Alhamdulillah saya sendiripuas hati dengan apa yang saya mkn sepanjang penyusuan lil Dzakirah....bukan sahaja selamat tetapi dpt membantu saya menjaga badan......Ingat yer..cara pemakanan yang betul membantu ibu2 di luar sana mendapat badan yang langsing secara langsung dapat meneruskan penyusuan si kecil dengan lebih baik lagi.



Berminat? 
Call.SMS :: 019-2682709
Email: azlin.mohdatan@gmail.com

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 

Comments

Zaidah said…
alin bape agaknyer pakej tu semua sekali...
alinalan said…
@Zaidah -
Set B(BREASTFEEDING)
trial pack PRICE: RM80; Full Pack RM231]
30 tabs of Vitalea/ Multivitamins
30 tabs of B Complex
30 tabs of Vitamin C
60 tabs of Alfalfa

Energizing Soy Protien RM121

Performance Drink RM66

Lecithin rm 42

total harga semua dgn trial pack = rm 309 + free tote bag

total harga semua dgn full pack = rm 460 + free tote bag/pill box