Skip to main content

Berapa harga sebuah "kecemasan" ?

Produk wajib yang mesti ada dirumah anda dan mengapa??  sumber ibu Addin & Nasa.

Anda biasa dengan minuman 100 Plus? Namun ibu lebih suka Performance Drink dan ia mesti sentiasa ada dalam peti sejuk rumah ibu. Bila ibu minum?

  • Bila hari terlalu panas dan ibu rasa badan kering dan perlukan lebih air.
  • Bila ada ahli keluarga demam, cirit birit ...inilah antara penawar terbaik dan ianya akan dibancuh dengan ESP dan kami panggil air aiskrim :)
  • Bila nak berpuasa , kami minum during sahur dan berbuka.

Ibu tak makan setiap hari ya....ianya untuk penggalak sistem imun kita. Makan seminggu sepeket sudah memadai sebab ibu makan vitamin lain juga. Namun bila kecemasan, ianya sangat membantu. Bila travelling jika malas nak makan vitamin pil kami hanya bawa ini sahaja. Sekotak ni untuk abah dan ibu tahanlah untuk 15 minggu....lama gak tu . Rasa ? Sangat sedap! Hanya masukkan dalam mulut dan minum segelas air. Bagi ibu menyusu , ia sangat membantu sebab memastikan badan ibu kekal sihat.

Dikenali sebagai BASIC H .

 
Ianya bukan sabun biasa...tetapi sebab ianya organic dan selamat, ibu sentiasa pastikan ianya ada di rumah. Ia sangat pekat. Satu ibu letak di sinki dapur dan satu di dalam bilik mandi utama.

Dapur
  • Ibu gunakan untuk mencuci sayur, buah-buahan yang kuat dengan semburan  seperti anggur, longan, mata kucing termasuklah buah-buah import macam epal. 
  • Ibu juga gunakan untuk mencuci cermin sebab boleh nampak lebih berkilat dan boleh gunakan untuk mencuci lantai yang berminyak. 
  • Paling best letak dalam botol spray beberapa titik dan ibu akan semburkan dalam bekas sampah yang mengandungi barang basah masakan supaya lalat tak menghurung. 
  • Ibu juga spray pada meja makan supaya tiada bau makanan yang tinggal yang boleh sebabkan lalat hinggap.
  • Jika anak demam, letakkan beberapa titik dalam mangkuk, basahkan tuala dengan air basic H tadi dan dap kan pada kepala dan tengkuk anak. Sangat cepat menyerap panas badan.
Dalam bilik mandi
  • ibu ready untuk merendam baju anak2 yang kotor sebab makan coklat atau kotoran sebab pergi bermain. 
  • Ibu titikkan beberapa titik dalam baldi jika anak2 kena gatal2 di badan. 
  • buat yang sama jika mereka demam....hanya mandikan mereka dengan basic H.
  • Ianya juga bagus untuk buat dressing bagi sebarang luka. Bagi mereka yang mengidap diabetic dan ada luka yang lambat baik (sentiasa basah dan berair) bilaskan dengan basic H beberapa kali sehari dan lihatlah esokkan betapa cepat luka itu kering.
Ini semua memang wajib ada dalam rumah ibu. So bila kecemasan dan masa memerlukan, ibu sentiasa pastikan ianya tersedia. So ianya tak buat ibu panik atau rasa nak marah kat courier kalau lambat hantar. Ibu akan pesan barang ini sebelum ianya kehabisan. So bila keadaan tak di duga terjadi seperti hari panas, luka, demam atau apa jua ...ibu pastikan ianya bermanfaat. Bak kata orang, mari kita sediakan payung sebelum hujan. Kalau dah hujan baru nak cari payung, terkapai-kapai juga kita dalam kebasahan.

 ***
best kan 3 brg wajib ni... semestinya ada di rumah Alin juga.... ala ala first aid kit gitu..
untuk lebih info boleh baca disini -  Basic H, Nutriferon & Performance Drink
 
Berminat? 
Call.SMS :: 019-2682709
Email: azlin.mohdatan@gmail.com

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 

Comments