Skip to main content

Lecitin bagus untuk pecahkan lemak...tapi bila waktu yang sesuai? sebelum atau selepas?


Minggu ni ramai juga yang membeli Lecitin Shaklee dengan tujuan untuk memecahkan lemak.. dan apa yang saya suggestkan adalah mengambil Lecithin selepas makan (heavy meal), kerana ia meningkatkan kadar penyerapannya. Sebelum tu..mari kita tgk apa kata Kak N, pengasas budget pack Shaklee. Beliau telah mengambil supplement Shaklee lebih kurang 9-10 tahun. Ini yang dikongsikan oleh beliau



Product knowledge:"Saya baru belajar sesuatu tentang Lecithin. Dulu saya biasa amik Lecithin sebelum makan especially masa sedang menyusu anak....namun setelah saya terbaca satu artikel, pengambilan vitamin sebelum makan boleh meningkatkan enzim metabolik yang mana kesannya boleh menjadikan seseorang kuat makan dan sentiasa berselera. Saya notice saya melaluinya. Saya tukar semula jadual pemakanan Lecithin saya, saya amik 6 biji selepas lunch and dinner, baru lah saya tak mudah lapar dan berat saya menampakkan penurunan." (Menurut beliau, artikel yang di refer ialah dari ruangan Kesihatan, Mingguan Malaysia.)


Dan ini saya kongsikan apa yang di share oleh Iffa... . Jom baca

When is the best time to take vitamin supplements?

According to Karen Sullivan, author of Vitamins & Minerals, An Illustrated Guide, Water-soluble vitamins, especially B-complex and C, are excreted rapidly from the body. So breaking your dose into three parts to take after meals will give you the best chance of maintaining a high body level.If you have to take all your supplements at once, it is best to take them after your biggest meal of the day. It is also important to take vitamins and minerals together as minerals are essential for the proper absorption of vitamins.Remember to check your label. It should advise you as to specific instructions on best times to take. Also remember that your health care professional may advise you to vary these guidelines in order to obtain a particular result.

***

Merupakan BEST SELLER, ramai yang sudah mencuba dan sukakannya. Bagi yang masih tertanya2 apa lagi kelebihan Lecitin ni selain daripada memecahkan lemak..sila rujuk sini

Berminat? 
Call.SMS :: 019-2682709
Email: azlin.mohdatan@gmail.com

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Comments

Salam...kita yg BF ni boleh mkn leicithin ni ke? berat bdn akak smkin bertambah..tku la pulakkkk!!!!
alinalan said…
@ Kak Hasny - Ibu yg menyusu bleh amik Lecithin. amik 6 biji 1 hari. 2 biji pagi, tgh & mlm lepas makan.
Anonymous said…
ibu mengandung boleh ambik x lechitin?
alinalan said…
@ Jueziagro - Ibu mengandung boleh amik lecithin tapi tak boleh byk... mesti after 12 weeks preggy ya..