Skip to main content

4 perkara perlu lakukan bila anak jatuh sakit.


Perkongsian yang sangat manfaat untuk ibu-ibu... Apa yang perlu buat bila anak demam, batuk atau selsema? Saya suka perkongsian ibuaddinnasa ni...Thanks kak N.


1. Hantarkan sedikit portion duit utk sedekah niat minta anak cepat sembuh. petua orang lama bila anak jatuh sakit....

2. Saya akan bangun pada setiap malam utk menyapu minyak telon atau minyak burung unta dibelakang badan anak...dalam jam1-2 pagi , petua orang Cina yang saya belajar utk kurangkan kahak.


3. Saya akan mandikan anak saya 3 kali sehari demi memastikan suhu badan anak saya stabil. Memang ada pendapat bila anak selsema tak perlu mandi tetapi saya dapati bila kita buat begitu, kahak akan menebal dari selsema cari kepada yang lebih pekat...maka petua mandikan anak 3 kali sehari sangat membantu si kecil menghembuskan cecair yang tersumbat dalam hidungnya setiap kali lepas mandi. Saya akan mandikan mereka seawal 8 am, 1 tengahari dan 5 petang.
Sapukan minyak telon atau minyak burung unta setiap kali selepas mandi di ubun2, belakang telinga, tapak tangan, tapak kaki, dada, bahagian belakang badan serta betisnya. Vi***s bukanlah satu yang disarankan digunapakai walaupun ianya tertulis khas untuk kanak2....

4. Memandangkan bf, saya pastikan pengambilan vitamin C (yg dipatah dua utk serapan yg lebih) dan immune booster...seperti
Nutriferon. Susukan bayi sekerap mungkin.




Berminat? 
Call.SMS :: 019-2682709
Email: azlin.mohdatan@gmail.com

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 
 

Comments

Diyana said…
cian kan bile tgk anak2 tak sihat ni..serta merta badan sndiri rs tak sihat jg je rsnye..risau tgk derang.

hmm momma.

jom join telekung jersey GA.;).GA di sini

http://diyanazulkifli.blogspot.com/2011/03/telekung-jersey-ga.html
Unknown said…
Bole praktikkan nie..tq yer..
Wansteddy Tales said…
Sayu hati tengok anak tido time xsihat. rasa luluh je hati... semoga anak2 kita sihat2 belaka, amin...
Unknown said…
anak mama pn diserang demam.. ni pn tgh ON OFF panas dia.. thanks alin tgh tercari2 minyak yg sesuai tuk sapu kurangkn batuk n kahak anak... salalu sapukn Vi***s
adianiez AIDA said…
alin, tq for the tips. memang bagus! tip no 1 & 2 memang aida buat. cuma aida guna minyak yg ala-ala vicks tapi gamat langkawi punyer. bab mandi kan anak waktu demam pun betul kata alin. biar suhu badan anak turun. if terlalu panas, sometimes aida bogel kan dia and on air con!!! berkesan!!!
ibu_Arifa said…
sedihkan bila anak tak sihat. terima kasih..akan min amalkan tips-tips ni. mudah mudahan anak2 kita dijauhkan lah dari penyakit2 yang merbahaya.aminn.
PCL said…
tq atas perkonsian tersebut, mamadiana dah lama tak beranak kecik..tp masa dorang kecik dulu bermacam ragamnya....mcmtu lah kasih ibu pd ank2nya.

salam singgah kenal dari @mamadiana.
Cool said…
wahhh...sangat bagus perkongsian ilmu nie...anak saya da 3 minggu batuk berkahak...emmm...nak try buat yg no 2 tue...try kurangkan kahak adik aliff...tq alin!