Skip to main content

Dari 10oz ke 30oz dengan tips istimewa - Siapa tak teruja??!

 Rindunya nak dapt 30oz, seperti masa berpantang .
gambar EBM tu masa bulan ramadhan lepas, 27.5 oz
Jom kita sesama lakukan tips istimewa tuh!

Me teruja dengan Testimoni seorang teman kepada Ibu Addinnasa, Ima yang berjaya mendapat 30oz.

"Thanks kak N. selama ni pam cuma dapat 10-12 oz sehari tapi kini 30 oz sehari dengan tips cara makan vitamin yang betul dan amalkan apa yang akak ajar tu!!!!!!!!!! Seronok sangat"

MasyaAllah, 30 oz sehari gais. Semua maklum konsep asas penyusuan susu ibu ialah 'SUPPLY & DEMAND". Lebih kerap bayi menyusu @ kita mengepam susu @ mengosongkan payudara, menyebabkan hormon oksitosin akan dirembeskan secara berterusan. Hormon oksitosin penting kerana ia berfungsi menghantar isyarat kepada otak agar memberi arahan kepada badan untuk menghasilkan (supply) lebih banyak susu dengan permintaan (demand) yang meningkat.

Namun ada cara agar susu lebih cepat dihasilkan sebagai satu usaha sampingan bersama apabila kita tingkatkan perahan atau sesi penyusuan langsung melalui hisapan bayi. So Alin cuba kongsikan cara ini bersama beberapa ibu yang mahukan peningkatan dalam penghasilan susuibu untuk buat stok bila keadaan terdesak. Alhamdulillah, dengan FORMULA yang sama dari Kak N, feedback positif yang sama diterima dari Ida.
 
SMS Alin terima from Ida, JB after seminggu mengamalkan set menyusu shaklee. Semangat si Ida ni sangat ler Alin kagum. Beliau berhasrat untuk mengikut hubby ke Jepun, dalam bulan May 2011 but since condition Jepun pun agak krtikal, Ida mahu pastikan susu beliau cukup. Sebenarnnya beliau juga baru lepas menjalani pembedahan membuang clogged duct. 

B bengkak sampai kena mastitis sehingga kelenjar susu terpaksa dibuang. Pengambilan ubat dikatakan punca utama susu stop. So penyusuan baby sudah bercampur dengan formula. Namun, dengan niat & azam beliau untuk menyusukan baby dengan susu ibu sepenuhnya bukan suatu yang mustahil. Go gal!!

After 1 week ni feedback dari ida.

13 Apr 2011 - Slm kak. Just xctd to let u know about my little progres. pg td 430 bgn susukan bby. bg belah kiri, alhmdlah dia xtolak. then i trase my shirt bsh. omg 1st time blaku let down, belah kanan basah! dh lama xsangka bole jd LDR lg. slalu kering je. syukur sgt! mlm td bby kenyang with my milk, now dia stil tdo. :-) Important milestones in my mission to relactation my bby.

4 Apr 2011 - 'eh byknyaa..' kagum hasben sy. haha... sronok hasil pam pg ni. in <30min ida bleh dpt 1oz lebih, tu br pam blah kanan je. truja nk update kt akak. hihi... alhamdlah. total 1.5oz. bole la set target nk capai 2oz plak pas ni! ;-)


Apa yang Ida amalkan?
Vitamin C, Bcomplex, Vitalea Multivitamin, ESP dan Ostematix. Namun pengambilan pada masa yang betul akan bantu percepatkan penghasilan susuibu.

Alin berikan tips ini ekslusif kepada customer Alin :) So untuk hot mama yang membeli dengan Alin, sila hantar email kepada alin bertajuk “Saya Mahu Tips Istimewa Itu”  dengan menyatakan nama dan belian anda. Alin akan segera beri tips itu kepada anda! Mudah kan?

Secara asasnya, JANGAN abaikan TIGA KUNCI UTAMA ini dalam memastikan usaha dan impian anda tercapai. Be Disiplin & konsisten!!! InsyaAllah  TIPS ISTIMEWA ini sangat membuahkan hasil! 

Dengan pengambilan tiga vitamin asas iaitu Vitalea, B Complex dan Vitamin C;  bersama Alfalfa, ESP dan Ostematrix; pada masa yang betul dan cara yang betul adalah SANGAT MEMBANTU.

1. Kekerapan mengosongkan payudara . Pam @ susukan bayi sekerap mungkin secara konsisten. Bagi yang mengepam, pastikan pam setiap 2 - 3 jam sekali. Jangan tunggu sehingga payudara bengkak baru nak pam. Ini sangat penting.

2. Pengambilan air putih tidak kurang 3 L sehari. Ini juga penting.

3. Doa yang berterusan supaya kita sentiasa positif dengan ALLAH dan diri kita sendiri. Amalan kerohanian juga membantu kejayaan anda.

Berjuang gais!


* Berminat untuk mencuba ? Boleh email ke azlin.mohdatan[@]gmail.com, atau SMS ke 019-2682709. Anda juga boleh terus ke cawangan Shaklee berdekatan anda dan membuat pembelian menggunakan ID: 846141 untuk pembelian pada harga ahli. Set2 budget pek tidak dijual dicawangan cuma online sahaja.

Comments

Wansteddy Tales said…
kagum & respek dgn semangat alin menyusukan penuh anak2 selama ni. mmg alin layak dijadikan ikon ibu BF yg terbaik di kalangan blogger!
-Nureen- said…
patut la dulu perah masa bengkak jd dpt dlm 8 oz ja.. tp mmg nureen BF anak 2thn cuma campur la bila keja