Skip to main content

Puasa dan Penyusuan Anda, Bagaimana?

Alhamdulillah kita masih diberikan keizinan olehNya untuk berpuasa lagi hari ini. Semoga hari ini lebih baik dari semalam. Bagaiamana puasa anda & penyusuan anak anda? 

Penat dan letih tu bisa terjadi tapi bagaimana kita nak atasi agar letih & penat tidak terlalu menggangu mindset kita, anda yang Pilih! Susu drop? Maintain? Walau apa juga yang berlaku, apa tindakan anda? biarkan sahaja atau lakukan sesuatu? Anda yang pilih!

 
 Alhamdulillah, rezeki lil Dzakirah...
hasil power pumping sambil bekerja di bilik opis

Ikuti perkongsian mereka...
Ikuti email dari ibu-ibu yang mengaku kebaikan ESP, walaupun baru mengambilnya dalam beberapa hari. Alhamdulillah, mereka sangat-sangat berpuashati dan teruja dengan hasilnya. Thanks sis for your feedback.




Alin, just want to share with you. Minum ESP tu, mmg Leo leh bertahan puasa tanpa rasa lapar/ letih yg melampau. :) and pump time pun Leo tukar ke malam. siang hari pump sekali je. and dah dua hari Leo pump siang hari dpt 10oz! alhamdulillah :) mlm pump 2 kali. paling sikit pun 8oz utk 2 session tuh. So total daily takde la merundum sgt,suka lah. :) ~ Leonora

Assalamualaikum. Thnks for the tips ye akak. Alhamdalilah lps amk ESP & set menyusu susu pekat, bb pn kenyang. Sblum ni sy bg bb mnum susu sy +nestum pagi & ptg sbb bb xknyng. Lps mnum esp sy xyah wt cmtu lg huhu. Thnks shaklee, thnks kak alin ~ Harida

Benarkah ESP memperbanyakkan susu? 

ESP hanya bantu percepatkan penghasilan susuibu DENGAN SYARAT si ibu kerap kosongkan payudara melalui sesi perahan atau penyusuan langsung ( direct feeding). Selain itu, antara yang membantu dalam meningkatkan penghasilan susuibu ialah dengan menjaga pemakanan agar seimbang, kurang makan junk food, pengambilan air yang selari dengan keperluan badan , emosi yang stabil dan fikiran yang tenang.

Selain memperbanyakkan susu, ESP adalah breakfast yang bagus dan energy booster di sepanjang hari jadi sangat baik dibuat breakfast. 

Ini testimonial & credit to Kak Norita, yang jadikan ESP sebagai sarapan untuk anak-anaknya.
  • Selama 11 tahun saya mengambil ESP , saya sangat berpuashati. Malah saya akan pastikan ia antara supplement yang sentiasa ada kerana ia menjadi minuman kegemaran anak2 saya terutama apabila dicampurkan bersama oren sunquick atau Performance Drink (minuman isotonik tanpa karbonat bagi mencegah hidrasi).
  • Alhamdulillah sangat berpuashati. Addin ke sekolah dengan hanya bersarapkan air ESP dibancuh bersama Performance Drink (PD) dan ini juga minuman anak saya sebelum tidur.

Protien sangat penting untuk perkembangan tubuh badan kita. Protien diperlukan oleh sel untuk membentuk sel baru. Sel yang sihat membantu menjana organ yang sihat seterusnya membantu kelancaran sistem tubuh badan.

Kita boleh amalkan makan ikan, telur dan daging untuk dapatkan protien namun kita tak dapat lari dari kolestrol terutama masakan yang melibatkan minyak masak biasa. Kecuali kita memasak menggunakan minyak zaitun atau biji bunga matahari dan kos minyak ini setanding dengan khasiatnya. 

Ramai juga yang mengambil inisiatif dengan memasak kacang soya untuk dibuat air, namun protien tidak boleh pada suhu melebihi suhu badan manusia maka jika suhu yang tinggi boleh merosakkan banyak amino asid yang ada dalam kacang soya itu sendiri. 

Shaklee menggunakan standard piawai yang tinggi dalam pemprosesan kacang soya untuk menjadi ESP demi menjaga kepentingan semua zat dan asid amino yang terkandung dalam kacang soya tadi.


Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses. Ini antara sebab mengapa SHAKLEE ESP unik.

ESP one of the best Shaklee milk Booster!!
Dongibab momies. Berjuang ya!

Meh ketuk pintu wasap di 019-2682709 untuk Alin bantu kalian. 


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 

Comments

aku dah turun 8 kilo dah ni pose 2 minggu
susu jdi byk la plak...
(pagi tadi lakiku kate vontot aku kenapa mengecut?!cishh!)