Skip to main content

Basic H - Pencuci serbaguna.WAJIB dimiliki setiap rumah.

Saya sangat suka dengan Basic H, produk Shaklee yang mempunyai 1000 kegunaan. Sampai dapat jolokan nama begitu.Sejak ada produk ini di rumah, segalanya saya gunakan. Anda bagaimana?? Ni testemoni dari Tuty yang turut mengakuinya... Antaranya

  1. Steril botol-botol Amni
Masa awal berkerja dulu, saya akan rendam botol-botol susu hasil perahan Amni dalam air suam rendaman Basic H..Kemudian saya telah membeli sterilizer, jadinya saya akan letak 1-2 titik dalam setiap botol susu dan goncang dengan air panas. Selepas itu baru masukkan ke dalam sterilizer electronic. Susu hasil pemakanan Shaklee ni agak likat jadinya Basic H dapat membantu botol-botol tersebut bersih dan tiada kesan susu di dinding.

  1. Cuci baju Amni
Saya mula mencuci baju Amni dengan Basic H sejak mendapat petua daripada En. Ka**l di HQ. Baju bayi yang di basuh dengan Basic H dapat mengelakkan ruam. Bukanlah saya letak banyak pun. Cuma dalam 15ml bagi setiap cucian. Baju pun wangi sahaja.

  1. Mop lantai
Saya ni kalo mop lantai mesti nak sampai 2-3 kali sebab bila gunakan bahan cuci mop, terasa lantai melekit. Jadi saya akan bilas lantai dengan air kosong pula. Ambil masa juga la nak kering betul-betul. Sejak ada Basic H, saya mop lantai dengan Basic H. Sangat mudah sebab tidak perlu 2-3 kali mencuci.Hanya sekali sudah mencukup. Caranya cuma letak 3-4 titik di dalam baldi dan tuang air. Buih akan banyak timbul. Sekali mop sahaja dan lantai rasa sangat licin serta tidak melekit.

  1. Kebahkan demam Amni
Saya akan lap badan Amni dengan air suam Basic H untuk meredakan badan Amni yang panas.Alhamdulillah, demam Amni akan kebah selepas di lap dengan air Basic H. Rahsianya kerana air Basic H menyerap haba 3 kali ganda lebih cepat daripada air biasa. Saya akan bekalkan Basic H kepada pengasuh Amni setiap kali merasa badan Amni dedar.

  1. Basuh buah-buahan
Saya suka membeli buah-buahan seperti pear, anggur, limau atau epal. Kita juga sedia maklum yang buah-buahan ini mempunyai lapisan lilin di kulit yang tidak Nampak dengan mata kasar. Saya akan rendam seketika buah-buahan itu dalam air Basic H untuk melunturkan lapisan lilin itu. Rasa buah pun terasa lebih sedap.

  1. Cuci cloth diapers
Walaupun saya tidak sepenuhnya menggunakan cloth diapers, sekali sekala bila menggunakannya perlu la cucikan..Banyak criteria yang diperlukan untuk menjadi pencuci CD sebab sabun biasa akan menghalang penyerapan yang baik bagi insert CD. Jadinya, Basic H memenuhi syarat-syarat yang diperlukan.

Apa yang paling saya suka ialah sebotol Basic H boleh digunakan dalam tempoh yang lama. Saya membeli sebotol pada bulan April tahun ini dan masih ada setengah botol pada bulan Ogos ini. Basic H berkepekatan tinggi. Oleh itu, 2-3 titik sudah memadai untuk setiap penggunaan.

Macam mana rupanya?

Dapatkan satu untuk kegunaan rumah anda. Basic H diperbuat daripada bahan organik dan sesuai untuk anda yang mempunyai anak yang alah pada habuk dan menghidap eczema. Boleh kurangkan eczema juga tau.


Testemoni lagi rujuk SINI. Berbaloi-baloi!! 

Berminat? 
Call.SMS :: 019-2682709
Email: azlin.mohdatan@gmail.com

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 

Comments

ila ada dapat masa join satu event. 2 hari lepas mencuci umah.. ternampak botol ne yg memang duduk diam atas rak. belek2 terus guna.. habis setengah botol sebabnya dapur mmg dalam kondisi yg amat teruk.. tapi memang puas hati sebab licin!! berkilat2 granite ila.. ila suka sangat.. berapa ye??
alinalan said…
@Ila - Basic H rm37 + pos rm10 = rm47... ianya sangat pekat & boleh tahan lama.

Cara penggunaan boleh refer >>> http://alinalan.blogspot.com/2011/04/jadual-cara-kegunaan-basic-h.html
ok..nanti kalau apa2 ila contac2 ye.. mmg pekat syok je guna..plus bersih