Skip to main content

Jangan sebab nyamuk... habis kelambu dibakar...

Perkongsian yang cukup terkesan... Semoga semua mengambil iktibar... thanks to kak N for sharing.


Seorang teman ini berkongsi rasa kecewanya dengan produk Shaklee kerana katanya ada seorang pengedar Shaklee telah mencadangkan beberapa supplement kepada emaknya yang mengidap kencing manis. Walaubagaimanapun keadaan emak si teman ni makin hari makin parah. Tanpa banyak bertanya kepada pengedar Shaklee tadi si teman ini membuat kesimpulan bahawa semua produk Shaklee tidak sesuai kepada emak dan keluarganya. Sejak dari saat itu emak si teman tadi tidak lagi meneruskan pemakanan shaklee memandangkan kedaan kencing manisnya semakin teruk.

Ibu cuba memujuk teman tadi berkongsi cerita apakah supplement yang pernah diambil emaknya sebelum ini dan akhirnya si teman bersetuju bercerita.
Emak si teman tadi membeli produk Shaklee yang terdiri daripada ESP, Meal Shake, Vitalea dan Vitamin C. Tanpa konsultasi emak si teman mengambil pemakanan ini sehinggalah doktor mengesahkan emaknya terdedah kepada kegagalan buah pinggang untuk berfungsi dengan baik. Maka secara langsung doktor yang "bijak pandai" ini cuba mengatakan bahawa ianya terjadi akibat kesan dari pemakanan yang diambil oleh emak si teman ini.

Si teman ini turut memberitahu bahawa orang yang bertanggungjawab menjual supplement Shaklee ini kepada emaknya adalah juga agen kepada beberapa produk kesihatan yang turut dikenali ramai... "Aku rasa dia ni tak pandai apapun kecuali berjual la N... semua produk dia jual. Kalau di tanya produk mana yang bagus, dia takkan dapat terang sedikit pun perbezaannya, nampak sangat nak berjual cari duit" keluh teman ni tadi.

Namun ibu bersyukur kerana si teman ini berlembut hati untuk mencuba sekali lagi produk Shaklee untuk emaknya atas nasihat dan pujukan ibu...maka ibu cadangkan beberapa supplement yang penting untuk diambil oleh ibunya berdasarkan ilmu yang ibu pelajari selama ibu mengenali Shaklee.

Pasti ada yang tertanya2, apakah yang membuatkan emak si teman tadi mendapat kebarangkalian besar untuk mendapat kerosakan @ kegagalan buah pinggang? Sebenarnya pengidap penyakit kencing manis amat perlu untuk mengetahui bahawa mereka perlulah mengurangkan pengambilan protien dalam diet harian mereka. Protien yang tinggi akan membuatkan buah pinggang bekerja lebih keras untuk mencuci darah serta membuang segala bahan perkumuhan dari tubuh. Lama kelamaan boleh mengakibatkan buah pinggang rosak dan gagal berfungsi.

Pesakit digalakkan mengambil supplement yang boleh membantu mengurangkan kandungan gula dalam darah contohnya fiber. B Complex juga penting untuk pembakaran tenaga agar gula tadi dapat ditukarkan kepada tenaga selain vitamin C untuk memelihara salura darah serta mencegah dari luka yang lambat sembuh.

Maka bagi mereka yang masih mencari2 apakah supplement yang hendak diambil, cubalah mencari keperluan dan kepentingan sesuatu vitamin sebelum melaburkan ratusan malah ribuan ringgit untuk supplement yang belum diketahui keberkesanannya.

Berminat? 
Call.SMS :: 019-2682709
Email: azlin.mohdatan@gmail.com

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 

Comments