Skip to main content

Baru seminggu cuba... ESP Mengeyangkan & buat rasa tak tahan untuk mengepam. Itulah kata Fina yg kini menjadi pengedar sah di Tampin, Gemencheh, Johol



Kita perlu tahu komposisi nutrient utama dalam susuibu ialah protein, diikuti kalsium dan vitamin serta zat galian lain. Maka si ibu disarankan memastikan pengambilan protein serta kalsium yang mencukupi  disamping vitamin dan galian lain demi membantu penghasilan susuibu dengan lebih lancar. Keperluan protein dan kalsium yang mencukupi memang benar-benar membantu melancarkan penghasilan susuibu. Lagi banyak yang diperah maka lebih banyak yang akan dihasilkan terutama apabila penghasilan susuibu sangat lancar.

Tidak dinafikan pengambilan supplement tertentu akan menyebabkan si ibu merasa payudara cepat penuh dan ada juga yang melalui bengkak susu seperti dalam pantang walau anak sudah melebihi 6 bulan menyusu. Namun tetap kena berpegang prinsip asas penyusuan.

4 perkara ini selalu saya remind :
  • 1. Pastikan bayi disusukan sekerap mungkin dan bagi yang bekerjaya, pastikan anda membuat sesi perahan yang konsisten setiap 2-3 jam. Jangan tunggu sehingga payudara bengkak baru nak pam...konsep yang salah. Teruskan pam dengan kala yang sama dan berterusan.
  • 2. Pengambilan air yang mencukupi demi menggantikan cecair yang keluar untuk menghasilkan susuibu... ingat setiap 25kg kita perlu 1 L.. so kira brape berat anda... Pastikan menyediakan botol minuman dengan indicator supaya senang mengetahui adakah keperluan air dipenuhi untuk tempoh seharian.
  • 3. Amalkan zikir dan mengaji setiap hari dan doa tanpa putus padaNYA kerana sesungguhnya rezeki ini datang dari ALLAH jua. Jadikan amalan harian... Bila tenang, emosi stabil & bebas dari sebarang tekanan dalaman mahupun luaran (keluarga mahupun pejabat)
  • 4. Elakkan berdiet kerana ibu yang menysu memerlukan tambahan kolori...

Ibu-ibu juga boleh mencuba Tips mudah ini dalam menjayakan penyusuan susuibu anda... Print ayat ini dan tampal pada tempat yang sering anda lihat. Baca dan jadikan ia proses berulang-ulang diucapkan.

"Saya akan berikan anak saya susu saya yang berkhasiat. Saya yakin susu saya banyak dan mencukupi untuk anak saya. Saya akan cemerlang dalam penyusuan untuk anak saya."
Proses mengucapkan ia secara berulang-ulang akan menghantar maklumat kepada minda bawah sedar kita. InsyaALLAH, anda berjaya dengan cemerlang dalam usaha memberi anak anda dengan susuibu yang penuh khasiat dan kebaikan. Namun saya ingatkan, apa yang kita makan adalah apa yang kita salurkan pada anak kita. Maka jangan berdiet atau skip makan, banyakkan minum air, pastikan badan cukup rehat dan elakkan tekanan.... insyaALLAH ayat di atas membantu anda untuk lebih berjaya.

credit



Master Azlin Mohd Atan
Call / Whatsapp / SMS : 019-2682709  
Email : azlin.mohdatan[@]gmail.com
COD Shaklee : Shah Alam . Putra Height . Denai Alam . Bukit Jelutong . HICOM


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 

Comments