0
Sakit gigi antara sakit yang paling ramai orang tidak suka kan? Siapa suka angkat keyboard... \o/ Bila sakit gigi melanda semua benda jadi huru hara... setiap benda jadi tak kena, makan tak boleh, nak bercakap tak boleh... pening kepala, berdenyut-denyut Tuhan sahaja yang tahu... Nak cabut, lagi la takut. Akhirnya tahan sahaja sakit tu. Paling tidak amik pain killer... which is not good untuk diamalkan selalu...


Ikuti kisah Kak Nadia yang mengubati sakit giginya tanpa menggunakan pain killer... Alhamdulillah, shaklee membantu. So next time bila kena kita dah tau apa perlu buat.

Baru2 ini, sebaik sahaja ummi bangkit dr tidur, ummi merasa gigi geraham ummi sakit berdenyut2...terdetik di hati ummi " Eh..ni gigi ke yang sakit atau gusi???"...So, petua orang tua-tua ummi turuti, iaitu berkumur2 dengan garam...puas ummi berkumur2 berkali2...selang beberapa minit memang terasa kebas tetapi sakit tersebut akan berbalik semula...tidak cukup dengan itu, ummi ambil pula minyak cap kaki tiga yang berangin tu, dan tuang ke atas kapas dan ummi gigit kapas tersebut dengan harapan akan mengurangkan sakit yang ummi deritai...

Malangnya, sehingga tengahari, ummi mendapati bukan sahaja sakit tersebut semakin berdenyut2 malahan ummi dapat rasakan gusi ummi menjadi bengkak dan ummi sukar utk membuka mulut apatah lg menguyah makanan...berdetik di hati ummi "Ya Allah, inilah agaknya seksa kalau sakit gigi atau gusi...memang terasa mcm nak melempang orang!!!"...
So, ummi bangkit dr pembaringan (kebetulan anak2 berada di rumah tok nya)...dan pergi ke singki untuk berkumur2 sekali lagi dengan air suam bercampur garam...tiba2 ummi terpandang Basic H yang kebetulan ummi letakkan sebotol di dapur...Terdetik sekali lagi di hati ummi..."Agak2 kalau aku kumur2 dgn Basic H ni berkesan ke tak ye"...Dan tanpa berlengah ummi campur beberapa titik Basic H ke dalam air dan ummi kumur2 berulang2 kali...




Tiba2 ummi teringat sekilas fakta yang ummi baca mengenai Vitamin E yang mana antara lain fungsi vitamin E adalah mengecutkan pertumbuhan abnormal dan melancarkan saraf... so, secara tidak langsung mungkin bengkak gusi yang ummi alami ini akan susut... so, tanpa berlengah ummi telan sebiji vitamin E dan juga ostematrix @ kalsium magnesium 4 biji... Maklumlah, kalsium adalah sgt penting dalam pembentukan darah, saraf dan tulang yang mana secara langsung antara faktor penyebab sering sakit gigi atau gusi adalah kerana kekurangan kalsium dalam tubuh...


Secara jelasnya, inilah yang ummi cuba lakukan bagi mengurangkan sakit gigi @ gusi yang ummi deritai :-

  • 1) Berkumur2 dengan beberapa titis Basic H yang di campur dgn air
  • 2) Makan Vitamin E sekurang2nya sebiji sehari
  •  4) Rehat secukupnya

Dan, sykurlah, berkat usaha tersebut, menjelang petang, gusi yang bengkak beransur2 mengempis dan sakit gigi yang berdenyut2 tadi beransur2 hilang... Terima kasih ya allah atas bantuan Mu... so, sekarang ummi akan pastikan jika perkara yang sama berulang... inilah ubat yang paling mujarab akan ummi amalkan.. dan yang pastinya, ummi dapat mengelakkan pergantungan kepada ubat tahan sakit yang adakalanya memberikan effect yang kurang baik utk tubuh badan...
Berminat? 
Call.SMS :: 019-2682709
Email: azlin.mohdatan@gmail.com

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 

Post a Comment

 
Top