Skip to main content

Kenapa kena pilih vitamin A dalam bentuk Pro-Vitamin A (beta-cerotene)?


Dulu vitamin A shaklee dipanggil beta carotene, kemudian nama barunya Carotomax (formula dah diimprove)... Vitamin A shaklee bukan dlm bentuk vitamin A, ianya dlm bentuk pro-vitamin A, maksudnya ia hanya ditukarkan kepada vitamin A apabila diperlukan. Kalau badan tak pakai, ia akan dibuang oleh tubuh kita, jadi tiada istilah jadi racun bila berlebihan dalam badan yer.


jika vitamin A tidak diperlukan oleh tubuh, ia akan kekal dalam bentuk Pro-Vitamin A ..dan Pro-Vitamin A tidak berbahaya, kerana kandungan toksiknya jauh lebih rendah dari preformed Vita -A (retinol)... sbb tu if nak pilih vitamin A pastikan ianya dalam bentuk Pro-Vitamin A (beta-cerotene)..
 

Apa yg bagus lagi tentang beta-cerotene or Provit-A ni, selain utk mata:

  • # Ia dikatakan berfungsi utk prevent sesetengah cancer (Anti-oxidant)
  • # Menurunkan cholestrol jahat
  • # Sangat berkesan meningkatkan fuction T-cell (immune sistem)
  • # Salah satu faktor yg mengurangkan risiko penyakit jantung
Semoga dapat menjadi pencerahan bagi kita semua.

Berminat? 
Call.SMS :: 019-2682709
Email: azlin.mohdatan@gmail.com

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 

Comments