Skip to main content

Emergency ITEM yang WAJIB ada di rumah kami.

Kalau emergency cases, orang mesti ingat First Aid Box kan? Dalam First Aid Box tu macam2 ada, cotton swabs, gauze swabs, safety pin and etc, etc... sampai kadang-kadang tak sure nak guna yang mana satu. Selepas tu kena lak g training dulu sebelum mahir nak guna item-item dalam First Aid Box ni. hehe..itu kalau kat tempat kejalah kan, tapi kat rumah saya memang ada First Aid Box. Just in case!

Namun sejak kenal dengan Shaklee ni, berikut ialah item-item yang WAJIB ada kat umah saya dalam emergency cases. Jom baca.


  • NUTRIFERON - Ini penggalak sistem imun bagus utk antibodi. Ia umpama pengganti panadol, aspirin, etc (say no to panadol, pain killer). Tak perlu makan setiap hari. Saya ambil seminggu sepeket je sebab ada mkn vitamin lain dah. Namun, dlm beg atau travel jauh mmg bwk sekali few peket (wajib). Ia selamat utk ibu menyusu dan sesuai utk lelaki dan juga wanita.
  • PERFORMANCE DRINK - Minuman elektrolit natural orange flavor. Ia minuman bertenaga. siapa suka 100+? Performance drink sama cam 100+ cuma yang bagusnya ia tiada bergas. Saya tak minumnya hari-hari, namun saya pastikan dlm fridge ada standby 1 canister performance drink ni. Lagi2 musim panas demam ni. Saya perlukannya bila saya rasa mcm nak demam, or pening or kalau berpuasa dan kalo travel. Dan oh ya kalau anda atau anak2 anda demam or cirit birit, yang ni memang penawar terbaik. Cubalah \o.
  • BASIC H - Ini pencuci serbaguna bebas toksik, tanpa gas beracun, tanpa bahan kimia berbahaya, tanpa bahan pewangi , pH seimbang. (say no to kebanyakan bahan pencuci serbaguna yg mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan). Kami gelarkannya MAGIC sbb ada 1000 kegunaan. 
Yang paling best kalo ada ahli dlm rumah ni tibe2 demam panas.. kene standby basic h. Basic H ni dapat serap haba 3 kali ganda berbanding kita guna air biasa dan banyak lagi lah gunanya. sendiri kene cuba! kalau tibe2 melecur ke, boleh tuam dgn basic H ni. kalau luka, pun boleh gunakan basic H ni (pengganti rubbing alcohol).

Kalau jerawat tibe2 naik kat muka pun leh titikkan basic H kat jerawat tu.. kecutt jadinya..hehe. Pendek kata.. ia bukan pencuci biasa.. Saya mmg pastikan kat bilik air ada sebotol, kat sinki dapur ada sebotol.. buat cuci sayur, buah serta bukan tu je.. saya juga letak dlm botol spray .. cuci cermin. cuci meja.. cuci dapur.. takdelagi semut atau ape2 serangga dtg.. tikus pun lari.. ahha lepas tu cuba spray kat bekas sampah (mmg takde lalat atau berbau)... kalau cuci bilik air.. tak ambil masa lama... Itu bab2 cuci, ada byk lagi kegunaan anda boleh explore ya.. Sebab tu setiap kali travel mmg bwk sebotol kecik.. Mmg berbaloi dgn harga tak sampai rm50.. tapi berbulan tahan..setahun kot.

  • HERBAL CREAM - yang akhir sekali cream serbaguna herbal ni.... Ramai customer saya beli utk buat sapu ruam dan masalah kulit kat anak.. tapi sebenarnya anda juga boleh buat massage diri anda atau suami anda. kalau saya.. saya suke massage kat siku, lutut, tapak2 kaki.. dan kadang2 massage kat tgn then pakai hand glove cotton... (bli kat body shop cotton tu).. bestt 

Dan untuk pengetahuan semua, barang-barang (1-3) nilah yang saya bawa bersama ketika bercuti ke Korea tahun lepas.. Orang kata malang tak berbau. jadi di hari2 kecemasan tiba2 tgh malam demam, atau luka, melecur or apa2 lah jadi... so takdelah saya kelam kabut sebab saya dah standby barang2 favorite saya.. . Org kata sediakan payung sebelum hujan.... kannn. 

Berminat? 
Call.SMS :: 019-2682709
Email: azlin.mohdatan@gmail.com



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

Comments