Skip to main content

Anda dah ganti pusa ke?? Jom start puasa

Bismillahirrahmanirahim...

Memandangkan mlm ni dah masuk 1 Rejab.. dan bulan rejab ni bulan menyucikan diri.. Jom kita perbanyakkanlah istigfar & persiapan utk berpuasa Ramadan terutama buat ibu-ibu yang masih menyusu...

Anda semua sudah membayar hutang puasa ker?? So apa ada dengan puasa dan penyusuan. Ramai ibu2 yang khuatir jika berpuasa itu menyebabkan gangguan kepada penghasilan susuibu... mommaMia juga dulu pk camtu. Hakikatnya berpuasa tidak mengganggu penyusuan JIKA si ibu sudah mempunyai persediaan yang rapi dari segi fizikal dan minda.  

Jika kita sudah tahu yang keesokkannya kita akan berpuasa, maka pastikan malam itu kita mempunyai dinner yang seimbang dengan segala keperluan. Pastikan menu mengandungi sayur dan buah-buahan demi memastikan kita tidak sembelit during berpuasa. Serat sangat penting agar pembuangan menjadi lawas dan mengelakkan penyakit buasir.

Pengambilan air perlulah disukat dengan sukatan yang khusus. Sebagai contoh 3 liter adalah bersamaan dengan 2 botol air 1.5liter.  Nampak seperti banyak 3 liter itu namun sebenarnya dari jam 6 petang waktu makan malam sehingga jam 5 pagi esoknya kita mempunyai almost 11 hours. So keperluan kita untuk melengkapkan minum 3 liter air adalah sangat panjang. Ini sangat membantu kita berpuasa dengan jayanya.

Jika berkemampuan, tidak salah mengeluarkan sedikit belanja membeli minuman berglukos seperti PD iaitu Performance Drink




Ianya minuman yang mengandungi formula opticarb iaitu membantu badan kita cergas sepanjang hari walau berpuasa, memastikan kandungan gula dalam darah  dan bendalir dalam badan adalah seimbang. Ia membantu si ibu tidak dahaga sepanjang seharian berpuasa disamping melaksanakan perahan buat si manja tersayang .... Berminat ?? 

Berminat? 
Call.SMS :: 019-2682709
Email: azlin.mohdatan@gmail.com




* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 

Comments