Skip to main content

Rumah kami dah selamat di "GET CLEAN" ... Anda bagaimana??

Bismillahirrahmanirahim...

Bila bercakap tentang barangan kegunaan rumah, perasan kah kita bahan2 yang digunaan untuk membuat sabun, pencuci lantai, syampu, ubat gigi, pencuci muka… dan pelbagai produk yang kita guna di rumah..?
Sodium Lauryl Sulphate (SLS) - Digunakan sebagai bahan pembersih & pembuih dalam sabun, syampu, ubat gigi, baby wipes dan sebagainya. Dalam industri ia digunakan sebagai pencuci kotoran degil, membersihkan gris enjin dan sebagainya. Menurut Journal of the American College of Toxicology; Vol. 2, No. 7, 1983; SLS boleh mengganggu sistem imuniti dan merosakkan kulit. Ia boleh merosakkan lapisan semulajadi kulit dan menyebabkan iritasi.
SLS boleh menyerap ke dalam kulit, menyebabkan ia tersimpan dalam tubuh dan otak. SLS juga digunakan dalam kajian mutasi bakteria… Ia boleh menyebabkan mutasi sel!
Paraben - Paraben digunakan sebagai pengawet dalam produk2 farmaseutikal seperti ubat batuk, ubat demam dan sebagainya. Ia juga sebagai agen pemejal dalam losen, ubat gigi, pencuci muka, etc. Paraben telah dikenalpasti sebagai carcinogen yang boleh menyebabkan kanser.
Triclosan
Triclosan adalah bahan anti bakteria yang banyak digunakan dalam pencuci muka anti-jerawat, pencuci tangan dan sebagainya. Di sebalik keistimewannya untuk kekal berada di kulit sebagai ejen mengelakkan bakteria, ia juga mampu menyerap ke dalam badan dan merosakkan hati. Triclosan juga dikatakan menjadi pemangkin kepada pertumbuhan bakteria yang lebih kuat.
Formaldehyde
Digunakan dalam penyegar udara, formaldehyde adalah toksik dan sejenis carcinogen…
Jadi, apakah pilihan kita? Ya, tentunya kita ada pilihan untuk kehidupan yang lebih baik. Sekurang2nya mengurangkan exposure keluarga kita terutama anak2 terhadap bahan2 kimia berbahaya ni.


Shaklee Get Clean yang dibuat dari bahan2 organik dan semulajadi.. Sangat sesuai untuk tubuh dan alam sekitar, tanpa bahan kimia bahaya tu, dan semestinya terbaik!

Rangkain produk Get Clean Shaklee Malaysia:-
  • Get Clean Water Pitcher
  • Basic H Organic Super Cleaning Concentrate
  • Dish wash Concentrate
  • Fresh Laundy Concentrate
  • Soft Fabric Concentrate
Semestinya:
  • Organik
  • Tanpa bahan kimia - BEBAS FOSFAT, BEBAS TOKSIK
  • Mesra alam & Semulajadi
  • Biodegrable
  • Selamat
  • Berbaloi2.. !!
Jom hijaukan bumi dengan Get Clean.  
 Nak HADIAH FREE & HARGA ISTIMEWA untuk anda ?? 

Berminat? 
Call.SMS :: 019-2682709
Email: azlin.mohdatan@gmail.com

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 

Comments

aliyahaznin said…
great idea for house warming gift kan!
alinalan said…
@ PUTERI - yezzzzzaaa dear