Skip to main content

First Aid Raya MommaMia

 Bismillahirrahmanirahim...
 
Persiapan balik ke kampung kami tahun ini... Kami akan beraya di Parit Yusuf, Muar Johor... So sesiapa yang berminat nak dapatkan stok secara COD bleh msg Alin yer (019-2682709)... InsyaAllah no worries barang anda tak sampai... Jom tengok apa First Aid kami & mengapa anda juga perlu dapatkan nya.

 
1. CINCH ENERGY TEA MIX

Utk bekalan tenaga sepanjangan pemanduan balik kampung kami pastikan Cinch energy tea mix sentiasa ada di dlm kereta mahupun bag utk bekalan ketika mengantuk... Cinch energy tea mix adalah campuran teh-teh terpilih iaitu Teh eksotik putih, merah dan hijau matcha dipetik dan diadun dengan berhati-hati untuk mewujudkan minuman luar biasa hebat.  Ia dapat meningkatkan tenaga secara semulajadi dan rasa nyaman yang ada UMPH !! 

  • Selamat, peningkatan tenaga semulajadi.  Diminum secara panas atau sejuk.  
  • Flavors - Unsweetened
  • Merupakan alternatif minuman bergula dan kopi terbaik.
  • Peningkatan tenaga segera.
  • Bungkusan mudah bagi setiap satu hidangan..
  • Travel pack & mudah dibawa - carry them in your purse, your pocket, etc.  You don’t want to be without them.
Tanpa perasa, pewarna dan pemanis tiruan.

2. NUTRIFERON

Risaukan anak demam, batuk selsema? Nak bg ubat atau panadol atau ubat batuk semestinya tidak sesuai kan. Nutriferon sgt disuggest kerana ianya tiada DRUGS. Hanya bahan semulajadi, ada extract pumpkin, Japanese Honeysuckle Flowers, Saffflower. 


Sesuai letak dalam beg tangan utk digunakan kala mendesak terutamanya balik kg raya nanti. 

3. LECITHIN OR OMEGA GUARD

Dalam kita seronok menjamah juadah raya, adakah kita prihatin dengan apa yang kita makan? Vitamin yang anda tak boleh miss utk elakkan "LAMBAKAN" kolestrol terutama musim perayaan yang banyak dengan jemputan rumah terbuka.

Lecithin meneutralisekan kolesterol dalam darah. ia membantu mengurangkan kadar kolesterol kita. Ia adalah peng-emulsi kolsterol yang yang utama. C0ntoh untuk mejelaskan perkataan emulsi ialah apabila kita membasuh pinggan berminyak dengan sabun, minyak itu akan ‘luruh’ mengikut buih sabun. Begitulah kolesterol di-emulsi oleh lecithin.
Satu penyelidikan yang menyokong fakta tersebut tetapi bukan muktamad menunjukkan bahawa pengambilan asid-asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.Penyelidikan juga menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal. Tambahan lagi, omega-3 dapat memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi.

4. BASIC H

Pencuci serbaguna bebas toksik, tanpa gas beracun, tanpa bahan kimia berbahaya, tanpa bahan pewangi , pH seimbang. (say no to kebanyakan bahan pencuci serbaguna yg mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan). Kami gelarkannya MAGIC sbb ada 1000 kegunaan. Yang paling best kalo ada ahli dlm rumah ni tibe2 demam panas... kene standby basic h. 


Basic H ni dapat serap haba 3 kali ganda berbanding kita guna air biasa dan banyak lagi lah gunanya.. sendiri kene cuba...kalau tibe2 melecur ke, boleh tuam dgn basic H ni. kalau luka, pun boleh gunakan basic H ni (pengganti rubbing alcohol). kalau jerawat tibe2 naik kat muka pun leh titikkan basic H kat jerawat tu.. kecutt jadinya..hehe. Pendek kata.. ia bukan pencuci biasa.. 


5. HERBAL CREAM  

Cream serbaguna herbal ni.... Ramai customer saya beli utk buat sapu ruam dan masalah kulit kat anak.. tapi sebenarnya anda juga boleh buat massage diri anda atau suami anda. kalau saya, suke massage kat siku, lutut, tapak2 kaki.. dan buat urut badan cik abe yang penat mengemas halaman rumah di kampung. Bestt !! Juga buat anak2 bila terkena gigitan sang nyamuk di kampung... memang takde bekas...



Comments

Cikrosecute said…
Seronok balik kampungkan...tak sabar rasanya...
Cikrosecute said…
datang singgah dan follow..
alinalan said…
@ Che Rosliza - salam perkenalan dear... thanx sudi follow. heheh ikutkan mmg tak sabar nk balik tp masih byk kerja yg harus disettlekan... date pun tak decide lg nih. moga Allah permudahkan segala urusan kita ek...