Skip to main content

5 Ciri MLM SEBENAR dan Etika yang perlu anda dipatuhi


Assalamualaikum,

Hari ni nak cerita tentang Apa itu MLM. MLM ni adalah Multi Level Marketing tau bukan "Meniaga Larut Malam" yer. Maksudnya MLM ni adalah sistem pemasaran untuk bisnes pengedaran. Saya tahu apabila sebut MLM, ramai yang mencebik.



Korang tau tak?
5 Ciri MLM SEBENAR menurut Penulis hebat Razzi Armansur adalah
  • 100 peratus berasaskan bisness
  • PRODUK menjadi keutamaan kerana ia bisnes sebenar dan diasaskan dengan bisnes. Maknanya - dari produk berkualiti datangnya bisnes. Tiada produk tiadalah bisnes.
  • Bukan tidak ada "motivasi dan semangat" bum-bam-bum-bam, bergambar ditepi kereta, ADA, tetapi ia pada kadar yang minimum dan bukan galakan, arahan syarikat.
  • Usahawannya lebih banyak bercakap tentang KELEBIHAN & IMPAK PRODUK berbanding bercakap tentang "boleh jadi jutawan"
  • Biasa syarikat MLM SEBENAR sebegini sudah melepasi 30 tahun bertapak di Malaysia dan sudah ada budaya sendiri.
Korang tahu tak ?
7 ETIKA MLM SEBENAR yang perlu ada jika anda memilih menjalankan bisnes MLM adalah
  • Tidak ada istilah mudah dalam bisnes. Tiada modal tiada bisness, tetapi jangan sampai perlu meminjam dan berhutang. Memadai bermula dengan modal yang kecil 
  • Hindari jauh-jauh jika anda disarankan bisness MLM yang "Tidak perlu menjual? Dari mana datangnya pendapatan jika kita tidak menjual. Jadi, pasti ada yang tak kena jika MLM anda itu tidak perlu menjual.
  • Hindari jauh-jauh berjuta-juta batu jika syarikat MLM dikatakan "tengah HOT", "Laju". Tanyakan kembali, lepas laju jadi apa? Kalau sudah sejuk jadi apa? Tutup??
  • Anda juga perlu ada KEMAHUAN untuk menjadi PENGGUNA PRODUK. Bila dah guna produk, rasai kesan produk maka lebih mudah untuk anda berkongsi tentang kelebihan produk. Dari situ secara tidak langsung kemahuan untuk menjual lebih mudah seara tidak langsung. 
  • Mesti BERILMU untuk bisness. Jangan ceburi bisness jikalau enggan berilmu. Ilmu apa?? Semestinya ilmu pengurusan bisness, pengurusan kewangan, marketing dll.
  • Bisnes MLM untuk kita jikalau kita mengamalkan konsep "MEMBINA". Maknannya kita membina dengan membantu orang lain untuk mendapat apa yang kita dah capai. Bisnes MLM adalah tidak sesuai jikalau kita mahupan cepat menjadi dan kaya.
  • Tumpukan dan pelajari jejak langkah mereka yang telah berjaya dalam bisness. Kalau perlu, rapatlah dengan merea untuk niat belajar bersungguh-sungguh.
Korang tau tak?
Bisness MLM sebenarnya bukan tidak susah, tetapi bolehlah dikatakan paling kurang susah dan risikonya. Sebab Pihak syarikat menyediakan PRODUK, kita mengedarkannya sahaja kepada yang memerlukan. Jelas, jelas?? 

Maknanya tugas kita sebagai usahawan hanya MENGEDARKAN PRODUK dan MEMBINA BISNES. Manakala syarikat pula akan sediakan PRODUK, PENYELIDIKAN PRODUK, KAJIAN PEMASARAN dan PENGHANTARAN PRODUK. Mudah?

Percayalah, MLM SEBENAR ini suci dan tidak zalim. Tetapi manusialah yang menzalimi diri mereka sendiri. Masalahnya kebanyakan kita lebih suka merosakkan berbanding MEMBINA. Hanya menyembah kepada wang, wang, wang. Apabila wang yang disebut-sebut tidak dijumpai, MLM juga yang dapat nama buruk.

Alhamdulillah, melalui group Jutawan Shaklee, kami mematuhi kesemua 5 Ciri yang MLM SEBENAR yang disebut diatas. 

Produk nya sentiasa selamat berkesan dan mesra alam kerana SHAKLEE DIFFERENT
serta Shaklee komited menjalankan 100,000 ujian kualiti setiap tahun


 Syarikat Shaklee stabil serta dipimpin oleh pemimpin yang berwawasan

Korang tau tak? 
Shaklee adalah perniagaan MLM yang semakin berkembang pesat untuk 1000 tahun akan datang kerana ia menyediakan ke-enam enam kunci di atas

Jom katakan YES Shaklee 
HARI INI !!!




:: Berminat untuk order Shaklee dan / atau sertai kami? 
Hubungi saya :: Azlin 
Call / Whatsapp / SMS / Telegram : 019-2682709 
Email : azlin.mohdatan[@]gmail.com 
COD Shaklee : Shah Alam . Putra Height . Denai Alam . Bukit Jelutong . HICOM #FightforwhatmakesYOUhappy ‪
#‎peluangbisnes‬ ‪
#‎parttimeORfulltime‬ ‪
#‎BestHomeBasedBusiness‬
‪#‎kelabloggerjutawan‬
‪#‎korangtautak‬
‪#‎kttshaklee‬
‪#‎kembalifitrah‬

‪#‎rejuvenationshaklee‬

Comments

Niza Yusof said…
info yang menarik.. tahniah