Skip to main content

Perlu ke Penapis air?? Buat yang mencari, anda boleh pertimbangkan Shaklee Get Clean Water Pitcher

Putarkan paip rumah anda, lihat air yang keluar. Air itu mungkin kelihatan bersih tapi setakat manakah ianya selamat untuk diminum? Sebenarnya, bahan kimia seperti racun perosak, logam berat dan bahan cemar industri yang boleh membahayakan kesihatan mungkin terdapat dalam air yang anda sekeluarga minum saban hari. Tambahan pula, sehingga 20% daripada punca pendedahan plumbum terhadap manusia datangnya daripada air minuman. 

Sejauh mana kita mengambil berat mengenai kebersihan air minuman di rumah kita? Adakah air minuman itu cukup bersih untuk diminum oleh kita?  Tahukah anda Bekalan air yang diterima pada pili air di rumah anda kadangkala kelihatan kekuningan seperti mengandungi kandungan bendasing yang agak banyak, dan kadangkala, rasa air tersebut juga agak lain malah kadang-kadang berbau lagi kan?!!


Kalau tanya perlu ke tidak, saya akan katakan YES, sangat perlu. Oleh kerana sumber air pada masa kini adalah sangat kotor, jumlah bahan kimia yang dimasukkan untuk merawat air pasti semakin banyak kan?? So sudah pasti, penapis air yang baik adalah sangat penting dalam setiap rumah, tak kisah la bagaimana rupa bentuk dia skali pun... 

Tahukah anda?? Air paip yang mengandungi klorin apabila dimasak, kebanyakan kuman dan bakteria akan mati. Bagaimana pun, ia tidak menghilangkan bahan kimia dan logam berbahaya yang terkandung dalam air tersebut. Bahkan, air berklorin yang dipanaskan akan menghasilkan sebatian yang karsinogenik yang boleh menyebabkan kanser. Mungkin ini adalah salah satu sebab kenapa orang zaman  sekarang lebih mudah kena kanser berbanding orang zaman dulu.  

Dalam badan kita ada 2 jenis penapis bahan cemar yang tak boleh ditukar ganti. Iaitu hati dan buah pinggang. Kalau rosak. Nak ganti perlukan wang yang banyak dan prosesnya sangat menyakitkan. Kalau malas nak ambil tau, sila lah ambil tau for the sake of orang-orang yang kita sayangi. Ambil tahu apa yang kita masukkan dalam badan kita.


KINI SEMUA ORANG BOLEH MENIKMATI 
AIR YANG BERSIH DAN SELAMAT

 Istimewanya...
Air Yang Lebih Bersih Dan Sihat Datang Hanya Dari Sebuah Jag Air!

Rakyat Malaysia banyak membazirkan wang dengan meminum air botol. Dengan hanya berapa sen seliter sahaja, Get Clean® Water dapat memberikan air yang bersih dan rasanya yang enak dengan meter bijak yang menandakan bilakah masanya untuk anda menukar penuras tersebut tanpa perlu mengagaknya.

Get Clean® Water merupakan sistem penuras jag air pertama yang menggunakan blok-karbon yang boleh diisi semula. Jadi, kuranglah botol plastik yang perlu dibuang. Ia juga berupaya menuras 303 liter (80 gelen) air bagi setiap turasan.

Get Clean® Water merupakan sistem penurasan air multipaten baru yang menghasilkan air yang lebih sihat. Sistem Penuras Jag Air dengan Blok-Karbon Isian Semula yang pertama seumpamanya direka untuk mengurangkan sisa bagi memelihara alam sekitar. Reuse >> Replace >> Reuse... Terbaik!!


Berbanding dengan jag air yang lain, Get Clean® Water menggunakan sebatang blok karbon padu untuk membersihkan air anda serta mengurangkan bahan-bahan cemar yang sukar disingkirkan termasuklah kandungan plumbum sehingga 99%.


Tahukah anda, Standard yang paling popular bagi penapis air ada NSF. NSF adalah satu organisasi bebas yang memberikan sijil standard bagi pelbagai jenis produk. Salah satu daripadanya adalah produk penapis air.

Standard 042 adalah standard paling basic bagi sesebuah penapis air. Kalau penapis air tu dapat tapis klorin, baiki rasa dan bau air, ia boleh dapat Standard 042 .

Standard 053 adalah bagi menapis bahan cemar yang boleh menjejaskan kesihatan. Ada banyak bahan cemar (Rujuk pada list bahan cemar yang kat atas tuh) yang dapat ditapis oleh penapis air tersebut.

Pilihan Bijak!
  • Hanya beberapa sen bagi seliter air
  • Air yang lebih sihat dan rasanya yang enak
  • Jag Air bermeter automatik pertama yang menunjukkan jumlah gelen air yang telah dituras- tidak memerlukan kuasa elektrik
  • Ringan dan mudah dibawa
  • Menjimatkan kos – tanpa perlu dimasak


Berminat??! Dapatkan Pek starter Pack 3 in 1 anda hari ini dengan harga ekslusif. Email azlin.mohdatan[@]gmail.com atau sms kepada saya 019-2682709 or PM FB yer
  • 1 - Pitcher + 1 Filter
  • 2 - Housing Kit
  • 3 - Filter  (Pack of 3)
Testimoni dari MommaMia sekeluarga... setelah 6 bulan menggunakan Get Clean® Water..
  • Walupun rumah kami dah ada penapis air, tapi kami lebih suka minum air tapisan dari Get Clean® Water.
  • Rasa air Water pitcher lebih fresh sweet & enak. Kalau anda biasa minum air yang bertapis anda akan dapat membezakan keunikan rasa sweet & bersihnya.
  • 1 Filter boleh bertahan selama 4 bulan, itu dah amik kira setiap hari buat isian di dalam jag. So dengan starter pack anda dapat total 4 Filter. Cukup utk kegunaan selama 1 tahun. Kami dah start guna filter ke-2.
  • Sangat portable. Boleh dibawa ke mana-mana especially ketika pulang ke kampung atau bercuti... so jimat tak yah risau nak beli atau cari air mineral / air bersih especially untuk bancuh susu anak. Yang penting kena handle with care yer!!
  • Boleh dibuat sebagai gift utk keluarga tersayang ataupun bagi yang masuk rumah baru... berbaloiii!

Berminat? 
Call.SMS :: 019-2682709
Email: azlin.mohdatan@gmail.com

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 
 

Comments

Ummu Mujahid said…
Wah...bagusnya.mohon share kak alin ye..tq...
AdaM Hawa said…
bape harganya ni? boleh saya tahu..
alinalan said…
@ klik klik - boleh.. email alin untuk maklumat lanjut yer azlin.mohdatan@gmail.com or sms 0192682709
alinalan said…
@ Fina - sila2.. sharing is caring. benda baik kita kena kongsi kan
flizzy86 said…
Kak..mohon share ^^