Skip to main content

Antara Jamu dan Vitamin ~ Buntu nak Pilih Set Berpantang?


Mencari-cari set berpantang yang simple cara penggunaannya namun efektif untuk memulihkan tubuh selepas bersalin? Saya syorkan anda mencuba Set Berpantang Shaklee untuk 
  • membaik pulih luka dalaman dan luaran
  • memberi tenaga yang berpanjangan
  • membantu mengelakkan post-partum blues
  • mengembalikan kejelitaan anda dan 
  • semestinya 'pembantu' anda sepanjang breastfeeding journey anda bersama bayi kelak.

Apakah sebenarnya perbezaan mengamalkan jamu atau vitamin semasa dalam pantang? 

Sebenarnya jamu juga dikategorikan sebagai makanan tambahan. Namun badan kita mengambil masa yang lama untuk menguraikan jamu tersebut untuk mendapatkan vitamin dan khasiat yang terdapat di dalamnya ditambah kandungan jamu tidak dapat diketahui dengan lebih lengkap.

Berbeza dengan vitamin. Badan kita sangat mudah mengenali vitamin. Pengambilan vitamin membuatkan badan kita menerima dengan cepat serta pengambilan air yang mencukupi akan menyebabkan penyerapan berlaku dengan sangat baik.


Ibu yang dalam pantang hanya memerlukan ...
  • Multivitamin yang lengkap dengan zat besi kerana zat besi diperlukan untuk pembinaan sel darah merah ditambah ibu banyak kehilangan darah semasa haid dan nifas. 
  • B complex dan Vitamin C penting dalam membantu si ibu mendapat khasiat secukupnya dan mampu mengawal sebarang bentuk tekanan serta vitamin ini membantu mengelakkan si ibu mendapat risiko meroyan. 
  • Manakala Zinc sangat perlu untuk aturan 100 jenis enzim dalam tubuh. Ia juga membantu mempercepatkan proses pembaikan luka luar dan dalam. 
  • Tidak kurang juga keperluan Kalsium sangat dititikberatkan kerana ibu yang menyusu memerlukan tambahan kalsium dari wanita biasa kerana ia akan disalurkan kepada bayi untuk perkembangan dan pembesaran si anak.
Alhamdulillah ramai yang berpuash hati berpantang dengan pengambilan supplement Shaklee semasa berpantang. Anda bagaimana??

Kalian perlu any support? 
Lets connect, wasap Alin di 019-2682709. Klik di sini untuk fast feedback.


** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 

Comments