Skip to main content

Term-Term VIVIX yang anda perlu tahu & Mengapa Vivix dikatakan berkuasa

Bismillahirrahmanirahim...

Sebelum kita jatuh cinta dengan VIVIX, apa kata kita berkenalan & bermesra dengan term-term MAGIC PORTION VIVIX ni.


Apakah itu Vivix?
Vivix
adalah "liquid dietrary supplement" yang berkuasa untuk memerangi penuaan pada tahap selular termasuk pertahanan sel, tenaga sel, pembaikan sel, dan prestasi sel.

 
Apakah itu Resveratrol?
Resveratrol adalah sebatian antioksida semulajadi yang terdapat dalam sesetengah tumbuhan, benih, buah-buahan termasuk anggur dan "grape derived" produk seperti wain merah. 

Resveratrol adalah polifenol yg didapati berpontensi meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan serta bertindak sebagai 'sistem imunisasi' untuk memelihara sel-sel daripada jangkitan virus dan bakteria. Disamping itu, laboratory research menunjukkan Resveratrol berfungsi untuk melindungi dan memperbaiki sel DNA, kesihatan selular, metabolisma dan memberi kesan positif kepada genetik sekaligus mengurangkan sel penuaan.

Apakah itu Polifenol (polyphenols) ?
Istilah Polyphenols digunakan bagi menggambarkan sekumpulan fitonutrien yang mempunyai faedah antioksidan dan berpotensi memberi kesan perlindungan terhadap penuaan selular. Malah, kajian menunjukkan bahawa polifenol mungkin menimbulkan pelbagai kesan biologi dan memperbaiki kesihatan manusia
.

ok jelas tak? Sudah kenal apa itu VIVIX??  JOM kita lihat lagi kenapa VIVIX ni FASTAS-THE-BEST !!!

Bagaimana VIVIX terhasil ?
Vivix mengandungi campuran unik botani Anggur Muscadine, Elderberi Eropah, Polygonum Cuspidatum dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan, anti-kanser, anti-radang dan sel anti-penuaan.




Anggur muskat :: adalah Anggur yang jauh lebih besar daripada anggur biasa yang bersaiz sekitar lima sentimeter (sm) iaitu seakan-akan sebiji plum yang subur di kawasan Tenggara AS yang beriklim panas. Menariknya, di dalam biji muskat ini, terdapat satu kromosom tambahan (20 kromosom berbanding anggur lain yang hanya mengandungi 19 kromosom). Kromosom tambahan inilah yang dipercayai membekalkan sejenis nutrien antipenuaan khas. Malah, kandungan kompaun polifenol dalam buah muskat adalah 40 kali ganda lebih tinggi polifenol yang terdapat dalam arak merah yang terbukti berfaedah bagi kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah selain melambatkan proses penuaan.
Elderberi :: Ia adalah tumbuhan lasak tanah lembap di sepanjang tepi jalan dan sungai hanya di Eropah dan Amerika Utara. Elderberi sudah digunakan sekian lama dalam perubatan tradisional bagi mengubati asma, sembelit, artritis dan selesema. Tumbuhan ini adalah antioksidan yang kuat dan melindungi sel daripada kerosakan disebabkan toksin alam sekitar, diet tidak seimbang serta tekanan.
Polygonum cuspidatum :: sejenis pokok saka terbesar di Asia adalah sumber semula jadi resveratrol sama seperti yang terdapat pada kulit anggur merah dan biji anggur merah. Tumbuhan ini mempunyai banyak faedah kesihatan dan sering terdapat dalam produk antipenuaan. Ini kerana kandungan resveratrol membantu memperlahankan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah dan mengurangkan lebihan lemak yang tidak diperlukan tubuh.
Lobak ungu :: sumber vitamin A terbaik, mengandungi fitokimia yang mengandungi antioksidan, antibakteria, antiradang penyakit serta mengurangkan risiko penyakit jantung.
Terdapat 4 Mekanisme yang membuktikan kebaikan VIVIX iaitu
  • Mengandungi resveratrol yang kebaikannya sama dengan 3,000 gelas arak merah
  • Terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol
  • Tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi
  • Tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan
Vivix mendapat SIJIL HALAL Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). 
Vivix kini menjadi perhatian pengguna di seluruh dunia disebabkan kebaikan kandungan selain melawan pelbagai jenis penyakit.

Dengan hanya minum sesudu sehari (bersamaan 100mg resveratrol setiap hidangan), pengguna akan merasai perbezaannya. Minuman yang sesuai untuk LELAKI dan WANITA berusia 18 tahun ke atas ini juga boleh dijadikan MASKER pada wajah iaitu caranya dengan menyapu dan biarkan beberapa minit untuk dilihat hasilnya. 

Sumber :  
(1) Kosmo
(2) WebMD
(3) Vivix FAQ

Alin @ mommaMia
Id Shaklee : 846141
Call.SMS.Whatapps :: 019-2682709
Email: azlin.mohdatan@gmail.com


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Comments

Unknown said…
Assalamualaikum..
Puan saya baru join shaklee..
Saya mintak izin untuk ambil mana2 maklumat dalam blog puan sebagai medium untuk saya membuat promosi..