Skip to main content

Show Dad you know what's BEST !

 Bismillahirrahmanirahim...

Tahukah anda apa fungsi vitamin E ?? Vit E sangat penting untuk...
  • mempertahankan fungsi saraf dan otot
  • melindungi struktur membran daripada rosak
  • mengekalkan pertumbuhan normal
  • mengelakkan metabolisma
  • mengekalkan struktur paru-paru, hati, dan membran sel darah merah
  • Sebagai antioksida
  • penyakit jantung 
  • melambatkan penuaan
Satu kajian yang dijalankan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 mendapati bahawa pengambilan vitamin E dalam jangka masa panjang dapat mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok.


Tahukah anda apa garis panduan UTAMA dalam memilih vit E yg baik ??

1. Dapatkan yang semuljadi bukan sintetik ... Bagaimanakah nak kenal Vitamin E daripada sumber semulajadi?
Lihat label pada botol Vitamin E tersebut, pastikan Vitamin E itu datang dari sumber d-alpha-tocopherol - 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli. Ini kerana, suplemen Vitamin E dari sumber semulajadi boleh diserap oleh badan sebanyak 2 kali ganda lebih mudah berbanding Vitamin E sintetik. 

Manakala 'l' adalah sumber tiruan atau sumber kimia/sintetik. Pengambilan sumber tiruan atau sumber kimia menyebabkan vit E tidak dapat diserap oleh badan, ini akan menyebabkan toksik kemudian hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal sel dalam badan.

2. Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa SELENIUM
Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.
Mungkin anda merasakan vitamin E Shaklee mahal berbanding vitamin E di luar sana (dalam pasaran), tetapi kita perlu tahu nilai yang kita bayar. Vitamin E Shaklee adalah bersumberkan asli dan lengkap dengan selenium, selamat dan berkesan.  Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate dan d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium (as selenium yeast).
Adakah kerana hendak jimat hari ini anda menanggung risiko yang besar kemudian hari? Bertindak !! Jangan lupa belek label vitamin E yang ada di rumah anda!!! 

Dapatkan harga promosi bulan Jun yang hebat dan sangat berbaloi untuk suami dan ayah anda sempena hari bapa tahun ini \O/


Berminat? 
Call.SMS :: 019-2682709
Email: azlin.mohdatan@gmail.com

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 

Comments