Skip to main content

Kebaikan Vitamin C dan Why perlu dipatah dua jika demam dan selsema?

Details kebaikan Vitamin C boleh refer SINI. Apa yang cuba momma kongsi kali ini adalah kebaikan Vitamin C untuk kanak-kanak dan kepada orang dewasa...

Untuk Kanak-kanak 

Inilah anak Sarimah yang gojes... Syasya namanya... Tahun ni nak masuk 4 tahun
rambut kerinting sama cam Damia...
Geram tengok kan?
"Menurut ibu Syasya Chewable Vitamin C untuk Syasya sangat bagus. Makan 3 hari dah tak bersin pagi-pagi.... Bukan sikit tapi banyak kurang. Mandi kolam waktu petang, esok paginya bangun pun ok.... Cuma Syasya tak boleh chew lagi so Sarimah pecah-pecahkan & kasi telan dengan air.. "

Unutk Dewasa 


Perasankah anda di botol vitamin C 500mg Shaklee tertulis perkataan Sustained released? Ini bermaksud vitamin C Shaklee sebiji mengandungi 500mg vitamin C dan ianya dirembeskan secara perlahan-lahan dalam badan mengikut keperluan badan kita tadi. Ini sangat bagus kerana vitamin C bersifat larut air dan ianya mudah dihapuskan dalam keadaan tertentu contohnya jika kita stress, berhadapan dengan cuaca panas dan banyak lagi.

Namun apabila kita demam dan selsema, Alin akan advise anda amik sebanyak dua biji vitamin C iaitu sebiji waktu pagi dan sebiji lagi waktu malam. Selain itu Alin akan advise agar vitamin C itu dipatah dua sebelum ditelan. Untuk apa ya? Ianya untuk memastikan vitamin C itu merembeskan kesemuanya vitamin C 500mg. Ini kerana semasa kita sakit badan kita memerlukan vitamin C pada kadar yang lebih tinggi dari biasa.


Tahukah anda??

Sebiji vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 setengah biji oren dan memenuhi keperluan vit C minima tubuh kita iaitu 500mg.

Diharap agar lebih ramai kita yang sedar tentang kepentingan vitamin dalam kehidupan seharian. Sedikit tip memilih vitamin...



Master Azlin Mohd Atan
Call / Whatsapp / SMS : 019-2682709  
Email : azlin.mohdatan[@]gmail.com
COD Shaklee : Shah Alam . Putra Height . Denai Alam . Bukit Jelutong . HICOM

#superMakcorner

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Comments

dilazfamily said…
vitamin c memang baik.Dila hari2 makan vitamin c
NorzunurAin said…
I've got a info today.. ^__^V..