Skip to main content

Berpantang Cara Moden dengan Set Berpantang Shaklee

Mencari-cari set berpantang yang simple cara penggunaannya namun efektif untuk memulihkan tubuh selepas bersalin? Saya syorkan anda mencuba Set Berpantang Shaklee untuk membaikpulih luka dalaman dan luaran, memberi tenaga yang berpanjangan, membantu mengelakkan post-partum blues, mengembalikan kejelitaan anda dan semestinya 'pembantu' anda sepanjang breastfeeding journey anda bersama bayi kelak.
 
Terbaik untuk anda, terbaik untuk bayi anda.

Mengapa perlu memilih vitamin berbanding jamu tradisional?
"senang produknya dari masa pegnen... pantang n menyusu kebanyakan yang sama... hanya satu dua aje yang lain.....cuma kena pastikan banyak minum air.....kurang 3 liter sehari... skrg dah berjaya amalkannnya.." - Rosnani Musa
"alhamdulillah, badan mmg tak penat n lagi penting luka jahitan cepat sembuh..boleh je nak duduk2 atas kerusi mcm biase..n dalam hari ke-7 tu sudah tidak sakit lagi tp masih jalan slow2..tdo lak mmg slalu tak cukup sbb amni slalu berjaga malam tp alhamdulillah..tak sampai demam n bengkak susu" - tuty
Serba ringkas kepentingan setiap 4 vitamin dia atas tuh yang anda perlu TAHU!!


(1) B-Complex : 
  • sebagai penenang (anti-stress), 
  • elak kemurungan (meroyan) 
  • enstabilkan hormon.
(2) Vitamin C : 
  • penting untuk pembentukan kolagen, 
  • mempercepatkan penyembuhan luka, 
  • memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin.
(3) Multivitamin with Iron : 
  • Multivitamin lengkap dengan pelbagai kumpulan vitamin & mineral yang diperlukan oleh badan tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan (berpantang makan). 
  • Iron pula penting untuk tubuh terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin.
(4) Zinc Complex : 
  •  membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka dalaman (rahim).
  • Selain itu, turut mengurangkan masalah rambut gugur. 
  • Bagi anda yang tidak makan ikan haruan, mahupun pati ikan haruan, Zinc supplements adalah yang terbaik untuk anda. Zinc turut membantu masalah 'kedinginan' selepas bersalin.
Supplements tambahan lain yang boleh diambil ialah Energizing Soy Protein dan Calcium-Magnesium with Vitamin-D (Shaklee OsteMatrix). Kedua-dua ini boleh membantu mengurangkan risiko jaundice, memberi tenaga dan membantu melancarkan penyusuan susu ibu. 

Bagi yang menghadapi masalah sukar membuang air besar, boleh ambil Lecithin kerana ianya tidak mengganggu penyusuan bayi, serta melancarkan sistem penghadaman dengan cara yang lembut sekali.

Kesimpulannya, anda bebas untuk memilih apa jua makanan & rawatan yang sesuai sewaktu berpantang nanti. Sama ada anda pilih jamu atau supplements, pastikan anda tahu dengan yakin apakah khasiat yang bakal anda & baby perolehi selepas pengambilan jamu atau supplements tersebut?

credit 

Berminat? 
Call.SMS :: 019-2682709
Email: azlin.mohdatan@gmail.com

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  

** Testimoni ini adalah pengalaman sendiri dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 

Comments

eima said…
aku pun tatau lagi nk amik set ape pantang nanti